En del har hänt!

Hej!
Snart är allt färdigt för att krypa till kojs eller får fixa det andra imorgon bitti , för imorgon bitti går tåget mot Göteborg och Göteborg Horse Show och förhoppningsvis en del shopping tillsammans med Faster Madde och Kusin Ellen! Imorgon hinns det nog bara med Mässan och Showen men efter en hotellfrukost ska jag spendera hela dagen på nordstan tils tåget går hem på eftermiddagen!

Igår körde vi hem från Kristianstad för jag skulle på arbetsintervju och en tillfällig ridlektion i Viarp som var fantastiskt roligt:D Hoppning på Calino, gick mycket bra!
Men på vägen hem kunde det gått rikigt illa, utanför slottet i trolleholm, så kassar bilen, gick inte att styra, jag körde i 30 för vi skulle precis sväng, bilen går åt andra hållet, jag trycker ner bromsen, vilket var tur jag gjorde, annars hade vi fontalkrockat med ett träd, istället var det ett lite träd som stod vid sidan som bilen kassade in i, hela passagerar dörren var intrycket, (allt försvann sen, blubblorna "hoppade ut" och inte en enda repa på bilen) trädet vid sidan räddad oss från att volta ner i et ganska brant dike precis intill en lada. Där sitter vi som två fjon i bilen och bara vad ska vi göra, jag tänkte att vi kunde prova backa med det gick inte för det var snorhalt. Linda ringde sin pappa han kunde inte komma dit, så vi bara jaha, som tur var kom där en bil som stannade vi frågade om han kunde dra upp oss, men han hade inga dubbdäck så det gick inte, men han ringde sin kollega som kom med en hjullastare och drog upp oss. bilen var fitforfight och vi kunde sakt rulla hem mot linda och jag kunde köra vidare mot landskrona och intervjun. Vi hade tur i oturen och änglarna på vår sida.. och TUSEN TACK till Trollenäs Schakt AB som hjälpte oss att komma upp..



ETT STORT GRATTIS TILL ANNICA PÅ 20 ÅRS DAGEN! Hoppas du haft en underbar dag!!


Nä nu ska jag kolla igenom packning och sen sova för att orka med att gå upp tidigt!
Nattinatt!


Tack och hej!
Frida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback